אני העורך דין מספר 1 בגוגל – האומנם?

עורכי דין רבים מספרים לי שהם מקדמים את האתר שלהם וזוכים ל"הצלחה בלתי רגילה".

עוד לא הספיקו לעבור שישה חודשים והם כבר במקום הראשון בגוגל בחיפוש הצירוף החשוב ביותר עבורם… הפציר באוזני אחד מעורכי הדין שאני מכיר. האומנם?

לא אחת אני מתעניין באותו צירוף מפתח מופלא, אשר מציג בפני המחפשים שלו את האתר של אותו עורך דין נרגש. וכאן מתחילה הבעיה. לא שלי… של הקולגה שלי. בד"כ הוא מקבל ממני שטיפה קרה המצננת את התלהבותו…

מה הקשר בין נהגי מוניות, עורכי דין וקידום אתרים? מה הקשר בין נהגי מוניות לעורכי דין בגוגל?

או –

איך בוחרים מילות מפתח לאתר משפטי? 
הצטרף עכשיו ל-4500 עורכי דין, המקבלים עדכון כשמתפרסם תוכן חדש

היצמדו לכלים סטטיסטיים – ולא להשערות ותחושות בטן

עורכי דין נכבדים, אין ערך להופעה במקום 1 (!) בגוגל  – בתוצאות חיפוש של צירוף שכמעט ולא מחפשים. לא חשוב כמה סקסי אותו ביטוי, לא חשוב עד כמה אתם סבורים שהוא החשוב ביותר לקידומכם המקצועי. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבדוק האם הצירוף בכלל מחופש?

לא מזמן פנה אליי עורך דין המתמחה בתביעות לשון הרע, אשר התלהב מהצעת מחיר אטרקטיבית שקיבל יחד עם "התחייבות לקדם את האתר שלו למקום הראשון" בחיפוש הביטויים "לפגוע בשם הטוב", "דיבה באינטרנט", ו"עיתונות צהובה"… למרבה הצער, בדיקה פשוטה בכלי מילות המפתח של גוגל מעלה כי אין כלל חיפושים לצירופים אלה ב-12 החודשים האחרונים (ונכון לכתיבת שורות אלה).

לעומת זאת, אם היה משקיע במילות המפתח "לשון הרע" או "הוצאת דיבה" – הרי שהמשרד שלו היה חשוף לכ-1000 גולשים בחודש לחיפוש "לשון הרע" ולכ-400 גולשים בחודש לחיפוש הצירוף "הוצאת דיבה". לא לחינם הצוות שלי באתר הפורומים המשפטיים טרח כדי לקחת את אתר הפורומים לראש תוצאות החיפוש בגוגל של הצירוף "לשון הרע".

תוצאת חיפוש "לשון הרע" בגוגל ישראל (10.2.2011):

leshon-hara google

טעות נפוצה – שימוש במונחים משפטיים

טעות נפוצה נוספת היא ההנחה של עורכי דין רבים כי מילה משפטית מוכרת היא מילה משפטית מחופשת בגוגל. קחו את ידידי עורך הדין שבדוגמא הקודמת, הוא היה סבור שכדאי לקדם את האתר שלו גם סביב הביטויים: "אמת דיברתי" ו"פיצוי נומינאלי"…  בעוד שאת הראשון מחפשים כ-50 גולשים בחודש, את הביטוי השני לא מחפשים כלל…

אם כן, ראשית, אנו רואים כי ברוב המקרים הצירופים המשפטיים לא מחופשים במידה משמעותית. שנית, יש לקחת בחשבון שהמינוח המשפטי מוכר בעיקר לקהילה המשפטית – וזו בד"כ אינה קהילת הגולשים הפוטנציאלית עבור עורך דין המקדם את אתר האינטרנט שלו.

השורה התחתונה היא – ההשקעה הכספית הכרוכה בקידום צירוף משפטי, בד"כ לא מצדיקה את ההוצאה: גם מבחינה מהותית וגם מבחינת כמות החיפושים של הצירוף.

 

אז איך בוחרים צירוף מפתח?טיפ! תשאלו נהג מונית

תשובה: שואלים נהג מונית

אז איך בעצם אנחנו מוצאים את מילת המפתח המתאימה לקידום האתר המשפטי שלנו – זו שבכוכה לקרב אותנו כמה שניתן ללקוחות הפוטנציאליים שלנו?

ובכן, מסקנה העולה מקריאת האמור לעיל צריכה כבר להיות ברורה לכם: ראשית כל, בודקים האם המילה/הצירוף מחופשים בגוגל בנפח המצדיק את ההוצאה הכספית הכרוכה בכך.

איך אני מוצא את אותו צירוף מפתח? הרי כשאנחנו, כעורכי דין, מבקשים לתור אחר הצירוף המנצח לקידום האתר שלנו, אנחנו לא אחת שוגים בזיהוי מונחים המוכרים לנו מ"העולם המשפטי שלנו".

את התשובה לשאלת מיליון הדולר קיבלתי באופן לא מפתיע בכנס PubCon – Social Media and Search Marketing Conferences 2010 בו השתתפתי לאחרונה. אחראי על ניטור ספאם בגוגל, מר מאט קאטס, נתן תשובה לשאלה, תשובה פשוטה אך עדיין מקפלת בתוכה תבונה רבה: "תשאלו 10 נהגי מונית!".

כן, הדבר הכי נכון כנראה, כדי לזהות את הצירוף האיכותי ביותר עבורך, הוא לשאול 10 נהגי מונית מה הם היו מחפשים בגוגל – אם הם היו צריכים עורך דין שייצג אותם בתביעת לשון הרע למשל… אין צורך לציין כי לא צריך לרוץ עכשיו לתחנת מוניות המרכז בעזריאלי כדי לדעת מה הסוד של האתר שלכם; חשוב להבין כי העומד בבסיס הגישה הוא הרעיון של בחינה אמיתית של קו החשיבה של אדם מן היישוב כשהוא בא לחפש בגוגל שירות משפטי. בדר"כ המחפש הפוטנציאלי בשבילכם הוא לא עורך דין, הוא גם אינו משפטן – הוא פשוט צריך עורך דין. אז מה הוא מחפש? לכו תשאלו אותו.

הערת ביניים: אני משלם על זה למקדם האתרים שלי, לא?

ברמה העקרונית, גם זיהוי הצירופים וסיעור המוחות יכול להתבצע על ידי מקדם האתרים שלכם. יחד עם זאת, לדידי – המשימה הזו היא המשימה שלכם! אין מי שמבין טוב מכם בתחום התמחותכם, ולכן אין מי שיוכל לעשות את עבודת הרקע הזו טוב מכם.

מכל מקום, אין לי ספק שמקדם אתרים טוב יסייע לכם בתהליך, ויציע גם הוא מילים וביטויים לבדיקה. הניסיון שלו מאפשר לו להיות יצירתי מאוד (בקרוב: אגלה לכם כאן כמה שיטות מתוחכמות שמקדמי אתרים עושים בהם שימוש לאיתור מילות מפתח). ועדיין, המעורבות שלכם בתהליך הזה – היא המפתח להצלחה.

השורה התחתונה:

1. אתם עורכי דין יוצאים מן הכלל, ויש לכם אתר אינטרנט אותו אתם מבקשים ל"קדם בגוגל" כך שיופיע בצורה בולטת בראשת תוצאות החיפוש ללקוחות פוטנציאליים שלהם.

2. גייסו 10 נהגי מונית… (אני צוחק 🙂 ), גייסו את טובי המוחות במשרד שלכם לישיבה "מחוץ למניין", כדי לחשוב יחד על כל הצירופים שלהערכתכם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו כדי למצוא עורך דין בתחום התמחותכם. שימו לב, הנחו את המשתתפים שלא לעשות שימוש במונחים משפטיים עד כמה שניתן.

3. העבירו את הרשימה למקדם האתרים שלכם – בקשו ממנו לבחון את כל המילים שהעברתם, בקשו ממנו גם לחשוב עבורכם על צירופי מפתח נוספים (פרי ניסיונו). דרשו ממנו דו"ח מסכם שבו יציג בפניכם את צירופי המפתח שבאמת הגולשים מחפשים בחתך של כמות חיפושים חודשי (אם המקדם שלכם לא יודע איך לעשות את זה – תפטרו אותו מיד).

4. שבו עם הנתונים שתקבלו, והחליטו (יחד עם המלצת מקדם האתרים שלכם) – תחת איזה צירוף אתם מבקשים ליצור נוכחות בגוגל.

רק בצורה כזו, על בסיס של הכרות בסיסית עם הנתונים, תקבלו החלטה מושכלת איזו מילה אתם מפקידים בידיו של מקדם האתרים שלכם – וכמה אתם מוכנים לשלם עבורה…

ואז… כשתשיגו את היעד הברור והממוקד להופיע בראש תוצאות החיפוש, במילת החיפוש שאתם יודעים בוודאות שהגולשים מחפשים – רק אז תתפארו בפני החברים שלכם על כך שאתם "עורך הדין מספר 1 בגוגל"…

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.