סגר?! הנה 7 רעיונות שיעזרו לך לקדם את המשרד דווקא עכשיו!

חבריי היקרים, זה לא משנה כמה נתאמץ, התקופה הזו מורכבת, שונה, אחרת, מאתגרת ועד כמה שזה מתסכל – הביצועים הכספיים של משרד עורכי הדין שלנו צפויים להיפגע.

רגע לפני שנכנסנו לסגר הזה (השני), המלצתי בחום לכל הלקוחות שאני מלווה בקמפיינים ברשת להסיר לחלוטין כל פרסום אקטיבי שמטרתו לגייס לקוחות חדשים למשרד. מי שמכיר אותי יודע שאני האחרון שאמליץ להוריד את הרגל מדוושת הגז… אלא שפרסום בתקופה הזו הוא במקרים רבים חסר תוחלת, לא משתלם, מאמץ מיותר ומאחר שברוב המקרים קליטת לקוח כרוכה גם בפגישה, הרי שמדובר במהלך מסוכן ולא אחראי מבחינה בריאותית.

אתמול קיבלתי את התמונה הזו:

שלטי חוצות ריקים

מי ששלח לי אותה היה חברי, עו"ד ערן אלזם. הוא הוסיף וכתב לי, "אני בכביש אם המושבות-בני ברק, נראה שכולם סגרו קמפיינים…".

אני זוכר היטב את השיחה שהיתה לי עם עו"ד אלזם לפני הסגר, כשהוא התלבט אם נכון יהיה להקפיא את הקמפיינים שלו או לא.

7 רעיונות שיעזרו לך לקדם המשרד דווקא עכשיו

נכפה עלינו להאט את הקצב. יחד עם זאת, ודווקא בגלל שהתפנה לנו הרבה זמן – עכשיו יש לנו הזדמנות נהדרת לבצע דברים שיקדמו אותנו ואת המשרד שלנו בענק. אני מדבר על כל אותם דברים שאנחנו יודעים שחשוב לעשות, אך בשגרה העמוסה והלחוצה שלנו אנחנו אף פעם לא מצליחים להתפנות אליהם.

כדי שאהיה הכי ברור שאפשר, אני מוסיף: אל תתאמצו בסגר הזה "רק" לנקות שולחן ולטפל בתיקים שמשוועים לבקרה והתרעננות. הגשות, בקשות, תגובות, מסמכים ושאר מנעמי המקצוע צומחים מהר יותר מדשא – עוד לא סיימת לכסח את כולו, וכבר נדמה לך שבקצה המגרש הוא צמח שוב…

#1 התעניינו בלקוחות שלכם – כמו שאתם מתמודדים עם התקופה הזו, כך גם הלקוחות שלכם. זה העיתוי הכי נכון ליצור קשר עם הלקוחות שלנו (בהווה ובעבר), להתעניין בשלומם, במשפחתם, בעסקים שלהם לנוכח המשבר… היו בטוחים, כשהשגרה תחזור הם לא ישכחו את המחווה הקטנה הזו! (אגב, למי שזוכר, הרחבתי בנוגע לטיפ הזה בסרטון שפרסמתי במהלך הסגר הראשון).

השקיעו בעצמכם, אתם הנכס הכי יקר בעסק:

#2 קראו ספר מספריית הניהול והעזרה העצמית (לפחות אחד) – כל כך הרבה תובנות, רעיונות נהדרים והנאה אפשר להפיק מקריאה של ספר איכותי. אם דרושה למשרד שלכם מנה גדושה של השראה, אל תפספסו את "ההצלחה מתחילה עם WHY" של סיימון סינק; אם חשוב לכם לפרוץ בענק את תקרת הזכוכית של ההכנסות שלכם, אתם תיהנו מכל רגע כשתקראו את אחד מרבי המכר העולמיים המוצלחים שכתב ט.הארב אקר: "לחשוב כמו מיליונר"; אם המצב גורם לכם להרגשת מחנק, אל תפספסו את הספר הנפלא של מריאן פאואר: "הצילו – כיצד ספרי עזרה עצמית הצילו את חיי".

מרק טווין מסכם את ההמלצה הזו שלי הרבה יותר טוב ממני: "לאדם שלא קורא ספרים טובים, אין שום יתרון על פני אדם שלא יודע לקרוא".

קראו ספר מספריית הניהול והעזרה העצמית

#3 הצטרפו להשתלמות או הרצאה מקוונת – הימים האלה גורמים להמון גופי הדרכה והעשרה, מדריכים, מנטורים ומאמנים ליזום השתלמויות מקוונות בזום. אני בטוח שאתם "סוחבים" אתכם איזו הרצאה או השתלמות שאתם כל הזמן אומרים לעצמכם שברגע שיהיה לכם זמן אתם תשתתפו בה… בין אם זו השתלמות בנושא מכירות, השגת ריכוז ושקט נפשי או הרצאה על ייצוג בתיק תאונות דרכים – פשוט תנו לעצמכם במתנה זמן לימוד איכותי שיעשיר ויגדיל אתכם.

#4 צפו ב-5 "הרצאות על" ביוטיוב – אוניברסיטה עסקית שלמה, מרתקת ומעשירה מחכה לתשומת הלב שלכם שם ביוטיוב. הרצאה של דובר בעל שם, בבמה מכובדת (כמו TED, או כנס משמעותי או בינלאומי) ואשר זכתה למאות אלפי צפיות (ומעלה) היא "הרצאת על" מבחינתי.

אין מתחרים להרצאה של פרופ' יוסי יסעור על קבלת החלטות (581K צפיות); דוגמנית העל קאמרון ראסל מעבירה הרצאה מדהימה על השטחיות שבמראה החיצוני (25M צפיות); את ההרצאה הבלתי נשכחת שהעניק סטיב ג'ובס באוניברסיטת סטנפורד כל אחד מכם חייב להכיר… ויש עוד כל כך הרבה הרצאות שאתם חייבים לראות. הגיע הזמן, זה ישנה אתכם.

זה הזמן הנכון לבסס אוטוריטה:

#5 פרסמו מאמר מקצועי – מאמר איכותי באמת, אשר מעניק ערך ממשי לגולש – מעיד על המקצועיות שלכם, מבסס את המוניטין שלכם כמומחים בתחומכם ומעודד עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים ליצור עמכם קשר. בלחץ השגרה רובנו מתקשים למצוא את הפנאי הדרוש לכתיבת מאמר משמעותי, ועכשיו זו ההזדמנות שלנו.

פרסמו מאמר מקצועי

בשבוע שעבר סיפרתי לכם בחגיגיות על השקת אתר ליגל ארטיקלס – אתר מאמרים משפטיים איכותי ויוצא דופן. כל עורך דין שיכתוב מאמר משפטי בעל ערך, יזכה בבמה מתקדמת ומכובדת באתר. הנה, כבר יש לכם מספיק סיבות טובות לקבל על עצמכם לפרסם לפחות מאמר אחד בתקופה הזו.

#6 שדרגו את התוכן באתר האינטרנט שלכםבהדרכות העסקיות שלי אני תמיד שואל את המשתתפים מה להערכתם עושה לקוח פוטנציאלי שמקבל המלצה ליצור עמם קשר? ל-99% מעורכי הדין אין ספק בכלל שמחפשים אותם בגוגל ומבקרים באתר האינטרנט שלהם כדי להתרשם יותר. בהתחשב בעובדה שרוב המבקרים באתר שלכם ישהו בדף הבית בלבד, ובמקרה הטוב גם בעמוד ה"אודות"זו הזדמנות נהדרת לשדרג את הטקסטים שמופיעים בעמודים האלה.

כיועץ פרסום לעורכי דין בדיגיטל בכלל וכמי שמנהל למעלה מ-30 אתרים משפטיים בפרט – אני יודע שאפשר לצפות לזינוק דרמטי בכמות הפונים לאחר שדרוג ומתיחת פנים איכותית של העמודים האלה.

#7 רעננו וחדשו את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק – מבחינת הנכסים הדיגיטליים שלכם, שני בחשיבותו אחרי אתר האינטרנט שלכם הוא בוודאי העמוד העסקי שלכם בפייסבוק. חשוב שנפנים מהר את העובדה שהלקוחות מחפשים אותנו גם בפייסבוק ומצפים למצוא אותנו שם. אך בעוד שרוב עורכי הדין העצמאיים הקימו לעצמם עמוד עסקי, מעטים טורחים לתפעל את העמוד באופן שוטף.

רעננו וחדשו את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק

זו ההזדמנות שלכם לרענן את הנוכחות שלכם ברשת החברתית: החליפו את תמונת הנושא או הפרופיל שלכם; הוסיפו כמה סטטוסים חדשים ומושקעים: כתבו על הצלחה שהיתה לכם, פרסמו סרטון בו השתתפתם, שתפו קישור לתוכן מצוין שלכם וכו'; השקיעו ביצירת או הוספת ביקורות חיוביות בעמוד – יש להן השפעה ממגנטת על לקוחות פוטנציאלים. אני מבטיח לכם שההשקעה הקטנה הזו בעמוד העסקי שלכם תשתלם לכם. מה שבטוח – מיד אחרי שכל התקופה הזו תחלוף, יהיה לכם הרבה פחות פנאי להתעסק עם זה.

אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי (ווינסטון צ'רצ'יל)

אל תסתפקו בקריאת הרעיונות האלה ובהסכמה שבלב לנסות ולאמץ לפחות רעיון אחד. אני רוצה להציע לכם לאמץ לפחות 3 רעיונות ולנסח אותם כיעדים כתובים שתתחייבו בפני עצמכם לבצע עד סוף תקופת הסגר – ויהי מה! בדרך זו תגדילו את הסיכויים שלכם לעמוד ביעד, תתמודדו עם התקופה בצורה חיובית ומוצלחת יותר ותתמלאו בסיפוק וגאווה כשתעמדו בכך.

רשימת ההמלצות שלי בוודאי אינה ממצה, סופית או שלמה. אנא מכם, הציעו בתגובות רעיונות נוספים אם יש לכם והפרו את כולנו. התקופה הזו תחלוף מהר ואנחנו נצא ממנה חזקים יותר ומוכנים לקראת השפע שיבוא בעקבותיה.

שיצליח לכם,

אדי

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.