עו"ד, למה פרסמת את התמונה הזאת ברשת?

יש להניח שעד שתסיימו לקרוא את המשפט הזה, ילחצו עוד כמה מיליוני אנשים על כפתור הצילום בסמארטפון שלהם… אנחנו מתעדים בקלות את החליפה החדשה שלבשנו, את הכלבלב המתוק עושה פרצוף, את העוגה המדהימה שאפינו ואם הדבר תלוי באשתי – חוץ מלצלם אותי סתם נושם – הייתם יכולים לראות בפייסבוק שלה בדיוק מה קורה אצלנו בבית, דקה אחרי דקה…

לצלם זה הרבה יותר מלחיצה על על כפתור

היום ניתן להפיק דרך עדשת הסמארטפון תמונות באיכות ורמה שגם צלם צמרת לפני 20 שנה לא היה יכול לייצר. מצד שני, בעוד שהיום כולנו מצלמים – רק מעטים יודעים איך לצלם!

זו הסיבה בגללה אנחנו עדים למיליוני תמונות ברשת שלא באמת מספרות סיפור, חסרות ברק, תפלות ולעיתים אפילו מטושטשות בהגזמה. תארו לעצמכם שהיינו יודעים איך לצלם נכון… איזה קסם מטורף יש בתמונה אחת מוצלחת ולאיזו מעורבות ותפוצה תמונה כזו יכולה להגיע כשנשתף אותה.

תראו תמונה מהממת שצולמה בטלפון נייד על ידי לואיס פיגורואה, וזכתה במקום ה-1 בתחרות Mobile Photography Awards:

צילום זה מקצוע, ותמונה מרגשת ועוצמתית היא לא פחות מאומנות.

עורכי דין – כמו בעלי עסקים רבים – מוצאים את עצמם מתעדים בתמונות את העשייה היומיומית. אין ספור צילומים של עורכי דין מופיעים ברשתות החברתיות: בבתי משפט, בדיונים, בפגישות עבודה, בחתימה על הסכמים, וגם במעלית, ברכב, בחדר כושר, עונדים שעון, אוחזים בתיק עור ועוד…

כאיש שיווק שמכיר מקרוב את העוצמה של הפרסום בדיגיטל, אני נהנה במיוחד להיתקל בתמונות שעושות את ההבדל בין סטטוס טוב, לסטטוס מ נ צ ח!

איך גורמים לעורכי דין לצלם את עצמם בצורה מרשימה באמת?

מי שמכיר אותי יודע שאני מוביל פעילות ב-3 קבוצות נטוורקינג של עורכי דין-מנהלי פורומים באתר הפורומים המשפטיים (קבוצות מדהימות ונדירות באמת! אתם מוזמנים לפנות אליי אם אתם מחפשים להצטרף לאחת כזו).

הסגר האחרון גרם למפגש החודשי של כל קבוצת נטוורקינג להתקיים בזום, וכדי שהמפגשים יקבלו קצת גוון וצבע החלטתי להזמין מומחה לצילום בסמארטפון כדי שילמד אותנו איך לצלם נכון.

ואוו!

זו היתה חוויה מדהימה – נפקחו עינינו וקיבלנו טיפים חשובים שבקלות כל אחד יכול ליישם כדי לצלם תמונות מוצלחות באמת. החלטתי לחלוק אתכם 4 טיפים שאהבתי במיוחד.

#1 אל תשעממו – הכירו את חוק השלישים

רובנו מניחים שכדי לצלם נכון צריך למקם את האובייקט במרכז המסך. ובכן, זו טעות נפוצה!

כלל מתחום הקומפוזיציה קובע כי כשתמונה מחולקת לשלישים (2 קווים אנכיים ו-2 קווים אופקיים היוצרים 9 חלקים שווים), האובייקט צריך להיות ממוקם על אחד הקווים או באחת מנקודות המפגש שלהם. מיקום האובייקט על השליש שובר את הסימטריה המשעממת ומוסיף המון חן ועומק לתמונה. הניחו שמדובר בעורכת דין והתבוננו בתמונה הנהדרת הזו:

#2 כשאתם מצלמים בסמראטפון – אל תשתמשו בזום

הזום בסמארטפון הוא מתעתע, נדמה שהוא מקרב את האובייקט – אך למעשה הוא רק מגדיל אותו תוך הפחתה משמעותית של איכות התמונה. מוכרים לנו מכשירים עם נתוני זום מרשימים ולפעמים אפילו הזויים של פי20(!), אבל לא מספרים לנו שמדובר בזום דיגיטלי ולא זום אופטי.

בזום אופטי ההתקרבות נעשית על ידי העדשה, ומצלמה עם זום אופטי אמיתי, לא תיכנס אף פעם לכיס של המכנסיים… השורה התחתונה: אל תשחקו עם הזום כשאתם מצלמים בסמארטפון.

#3 סלפי מוצלח מצלמים מלמעלה

אם גם אתם מיישרים את המצלמה (המכשיר הסלולרי) אל מול הפנים כדי לצלם סלפי – נסו בפעם הבאה לצלם מלמעלה, בזווית גבוהה מכם – ותראו איזה פרופורציות נהדרות ואסתטיות הפנים שלכם יקבלו.

#4 צלמו הרבה תמונות – בלחיצה אחת

פעם – כשהצילום היה יקר והיינו רואים את התמונות רק אחרי שהן הודפסו – היינו ממש עוצרים את הנשימה ומקפידים לא למצמץ כדי שהתמונה תצא לנו טוב.

כיום, רוב המכשירים הסלולריים המתקדמים מאפשרים לצלם בלי סוף תמונות (אין בעיה של מקום) ואם תבחרו את ההגדרה המתאימה, תוכלו לצלם עשרות תמונות בלחיצה ממושכת אחת.

טיפ: עשו שימוש באופציה המאפשרת צילום רציף והגדילו את הסיכויים למצוא באופן קבוע תמונה מנצחת בכל סיטואציה שתיעדתם.

תמונה טובה ממגנטת לקוחות פוטנציאליים

תמונה שווה אלף מילים, ויותר מזה – תמונה טובה גורמת ללקוחות פוטנציאליים להתעניין בנו הרבה יותר.

בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, אנחנו "צורכים" תמונות וצילומים בכמות ובתדירות שלא הייתה קיימת מעולם. נסו לחשוב לרגע: כמה תמונות ראיתם היום בפייסבוק ואתמול באינסטגרם? מאה? אלף? דבר אחד בטוח: ברוב המקרים רק התמונות השוות ישיגו את תשומת לבכם.

אז עצרו לרגע, ולפני שאתם מפרסמים את התמונה הבאה שלכם ברשת – השקיעו מעט יותר; שפרו את הזווית, אל תשתמשו בזום, התכוננו לצלם עשרים תמונות בצילום רציף וקחו בחשבון שקומפוזיציה מוצלחת בד"כ עוברת דרך חוק השלישים 🙂

שיצליח לכם!

אדי

*נ.ב פנו אליי חברים בבקשה לארגן סדנה נוספת לצילום מקצועי בסמארטפון. אם יהיו מספיק משתתפים אני אדאג לכך! מעניין גם אותך? לחצ/י כאן והשאר/י לי הודעה בווטסאפ.

………………

הנושאים עליהם אני כותב מעניינים אותך? הצטרף/י עכשיו לעורכי הדין המקבלים ממני ישירות לווטסאפ עדכונים חמים בנושאי קידום ושיווק. 

איך מצטרפים? בקלות! שלח/י לי עכשיו הודעת ווטסאפ באמצעות הקישור הזה, ואני אדאג שתקבל/י לפני כולם את העדכונים הכי חשובים שאני מפרסם.